Vill du höra mer?

Kontakta oss

Teknisk service:
020-33 00 22

Kundservice:
020-54 45 25

Vi har öppet mellan 8:00-16:30 helgfria vardagar

Vanliga frågor

Vi behöver beställa kaffe
Ring 08-50075000 eller maila atwork@ccep.com så kommer vi ut med en leverans så snart vi kan.
Hur jobbar ni med hållbarhet?

Är man stor måste man vara snäll. Varumärket Chaqwa är ett varumärke som tillhör Coca-Cola.
Väldigt förenklat kan man säga att vårt hållbarhetsarbete är indelat i:

  • Våra drycker
  • Våra förpackningar
  • Vårt samhällsengagemang
  • Vår vattenhantering

När det kommer till kaffet har vi ett regelverk för hållbart jordbruk med 15 olika kriterier som måste uppnås, klicka här för mer info och en länk till de fullständiga riktlinjerna.

Läs om alla åtaganden, och ladda hållbarhetsrapporter, på coca-cola.se.

Vi hittar inte manualen till maskinen eller behöver instruktioner
Klicka på denna länk, hitta er maskin och ladda ner en kopia. Har du frågor rörande maskinen eller rengöring, eller vill ha hjälp? Fråga vid nästa besök så går er kaffeexpert genom maskinen noggrant.
Kaffet smakar beskt eller bittert

Då är det nog dags för en rengöring av maskinen.
Efter ett visst antal koppar samlas kaffepartiklar i filtret, oavsett bryggteknik, det är därför maskinen behöver rengöras med rengöringsprogram och rengöringsmedel minst en gång i veckan.
Vill ni ha hjälp? Ring oss på 020-33 00 22, det går också att ladda ner manualen via denna länk, vid er maskinmodell.

Det kommer bara vatten när man trycker på kaffe
Kontrollera så att bönbehållaren är öppen och att det är påfyllt med bönor. Öppna dörren och dra spaken under bönbehållaren mot dig. Prova tryck på kaffe igen. Om maskinen låter konstigt eller om ovan inte funkar, kontakta teknisk service på 020-33 00 22
Hur många bultar finns det i Ölandsbron?
En uppskattning från Vägverket är ca 20 000 bultar enligt kalmar.com

Du kan också kontakta oss på 08-500 75 00 eller atwork@cokecce.com